10 de dezembro de 2008

Como as coisas prometem mesmo mudar...

O Presidente Eleito Barak Obama (PEBO), o VPE, e Al Gore reuniram-se para discutir o que fazer quanto ao aquecimento global - eu, pessoalmente, estou com o problema de não me entusiasmar muito com o PEBO (as desilusões, na minha provecta idade - estou a brincar com a idade que me foi imputada - não são coisa para não levar a sério).
Ver em Climate Progress » Blog Archive » Obama, after meeting Gore: “This is a matter of urgency and national security”:

"“All three of us are in agreement that the time for delay is over,” Obama said. “The time for denial is over.”
He added, “We all believe what the scientists have been telling us for years now, that this is a matter of urgency and national security, and it has to be dealt with in a serious way. That is what I intend my administration to do.”

Obama has called for a cap-and-trade program that would cut U.S. greenhouse gas emissions to 1990 levels by 2020 and 80 percent below 1990 levels by 2050".
PS: Tinha isto guardado para publicar: Obama Pledges Public Works on a Vast Scale - NYTimes.com e FT.com / Brussels - Greenpeace welcomes EU energy-saving plan:
"Green groups have welcomed a European Commission proposal to release billions of euros of structural funding to pay for the installation of solar panels and double-glazing in homes across Europe."
Esta última referência aponta para outro tipo de coisas que podem ser feitas no campo da eficiência energética (climatização das casas) e energias renováveis, e, ainda por cima, cobertas pelos Fundos Estruturais (ver a nota imediatamente anterior) - não sei se os vidros duplos se justificam nos Açores.

Sem comentários: