9 de dezembro de 2008

Educação: o momento (IV)

Este artigo: Short of Skilled Workers, Brazilian Companies School Future Workforce - washingtonpost.com, relata os esforços levados a cabo por empresas brasileiras para darem ao seu pessoal, e a candidatos a integrar os seus quadros de pessoal, formação profissional. Mas o artigo refere igualmente o quadro geral da educação, no Brasil, que torna necessário esse esforço: veja-se esta transcrição, e façam-se as devidas comparações sobre o que é parecido com a nossa situação - não é só a questão da avaliação dos professores, e o tipo de progressão na carreira, como também a importância das perspectivas dos pais sobre a educação dos filhos (sob a etiqueta educação, existem mais exemplos das experiências dos outros nesse campo):
"For younger students, Latin American countries have focused in recent years on building schools and expanding access to public education, rather than improving the quality of that education, said Emiliana Vegas, a senior education economist at the World Bank. Teachers' pay raises are based on longevity rather than performance, and few parents are used to demanding more rigorous standards.


"Most Latin American parents have less education than their kids. They feel their kids are already receiving an advantage they didn't get," said Vegas, who co-authored the book "Raising Student Learning in Latin America." In the most recent results of the Organization for Economic Cooperation and Development's triennial tests of 15-year-olds from 57 countries, the Latin American countries that participated, including Brazil, Argentina and Colombia, consistently scored near the bottom. "It's not just that kids need to go to school, they need to learn in school," Vegas said."

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